هفته وحدت از 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول می باشد وبه دلیل اتفاق نظر درمورد تاریخ میلاد پیامبر می باشد..
هفته وحدت از 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول می باشد وبه دلیل اتفاق نظر درمورد تاریخ میلاد پیامبر می باشد..
آیت الله محمدعلی جاودان در جلسه اخلاق خود با بیان اینکه خدا کسی که به او شرک بورزد را نمی آمرزد، گفت: خداوند کمتر از شرک را می بخشد. البته اینگونه نیست که هر کسی کوشید شرک نورزد اما هر گناه دیگری خواست انجام دهد خداوند می بخشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمد علی جاودان استاد اخلاق در جلسه چهارشنبه 14 اسفندماه در مورد آمورزش گناهان به ارائه سخن پرداخت که اکنون گزارشی از آن از نظر شما می گذرد.
پاداش برای زوار امام حسین,زیارت امام حسین,فضیلت زیارت امام حسینزیارت امام حسین (ع) روزی را زیاد میکند
شفاخانه فیض است و هر کس حتی یکبار او را زیارت کند صفاى دل و قداست روان کوچکترین پاداش وعده داده شده است، چه برسد به اینکه با معرفت و شناخت مهمانش شوی!
این روزها مسیرهای منتهی به کربلا، چون آهنربایی مغناطیسی همه انسانها را مبهوت خود کرده، آنچنان که دست از زندگی روزمره شستهاند و پیاده رهسپار مسیری شدهاند که هنوز صدای «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» از جای جای آن شنیده میشود، مسیری که دو بانوی بزرگوار پس از پایان یک روز عاشورایی آن را هموار کردند وگرنه قلبش همچنان زخمی خار مغیلان است!
هر چند عبارت “چه دوره و زمانه ای شده است” را در هر دوره ای و در هر نسلی می توان شنید، اما آن موضوعی که در این روزگاران این عبارت به دنبال تداعی آن است بیش از هر چیز حول محور فرهنگ و به طور خاص فرهنگ بر آمده از دین می گردد. با این مقدمه کوتاه بهتر است سوال اساسی تحقیق را این گونه بیان کنیم که آینده دین و به طور خاص مذهب حاکم شیعه در ایران چگونه خواهد بود؟ هر جوابی برای این پرسش سرنوشت ساز/ سوز محرک قوی برای تثبیت یا تغییر رفتار کنونی ما خواهد بود. نوشتار حاضر می کوشد توصیفی واقع گرایانه از آینده دین در ایران ارائه دهد.
پس از پاسخ به این سوالات اصحاب یمین و اصحاب شِمال دستهبندی خواهند شد و به سوی برزخ برده میشوند.
حضور دو فرشته نکیر و منکر از وقایع حتمی و غیر قابل انکار پس از مرگ در عالم برزخ است و امام صادق(ع) در این خصوص فرمودهاند: «هر کس سه چیز را انکار کند از شیعیان ما نیست: معراج، سؤال قبر و شفاعت»
شیخ مفید از پیامبر اکرم (ص) نقل میکند «ملائکهای نازل در قبر میشوند که دو عدد آنها به نام نکیر و منکر است و از میت سؤالاتی میکنند از پروردگارش و از پیغمبر و دین و امامش، اگر درست جواب داد او را تسلیم ملائکه نعیم میکنند و اگر لرزید و جواب نداد او را تحویل ملائکه عذاب خواهند کرد.»
دیدن نور و تونل شاید رایجترین درک موجود از مرگ باشد. موارد عجیب و جدید دیگری از تجربه نزدیک به مرگ گزارش شده است. رِیچل نووِر گزارش میدهد.
همواره آیین ها و ادیان مختلف با هدف همبستگی میان پیروان و هویت بخشی به جریان اجتماعی خود، ایامی را در سال مشخص کرده و پیروان خویش را ملزم به شرکت در این اجتماعات می کنند.یکی از پیامدهای اینگونه تجمعات، نمود جهانی و به نوعی تبلیغ آن جریان اجتماعی است که معمولا در جامعه جهانی تاثیر گذار است. به فرموده مقام معظم رهبری خلا وجود اجتماعی عظیم و بین المللی در میان شیعیان را حضور میلیونی در ایام اربعین پر می کند. کربلا می تواند«نماد» تبلور وحدت وبیعت با امام باشد که «نمود»ی جهانی خواهد داشت. شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرنهای متمادی در دل من و شما هست.
در این که آیا این شجره (درخت) که براى آدم، خوردن از آن ممنوع بود، اشاره به یک درخت معمولى خارجى یا یک امر معنوى اخلاقى است در میان مفسّران مورد گفتگوست.
داستان خلقت حضرت آدم و حوا(ع) و توبه نکردن ابلیس در میان تمامی فرشتهها یکی از روایاتی است که در کتابهای آسمانی از آن سخن به میان آمده و توضیحاتی درباره آن داده شده است. اما یکی از قسمتهای این ماجرا ، اخراج حضرت آدم و حوا(ع) از بهشت به دلیل نافرمانی از خداوند و خوردن از درخت ممنوعه بوده است. پس از اخراج هر دو نفر آنان به درگاه الهی توبه میکنند و در قرآن از به شرح این ماجرا پرداخته شده است : "سپس آدم از پروردگارش کلماتى دریافت داشت و با آنها توبه کرد و خداوند توبه او را پذیرفت؛ زیرا او توبه پذیر و مهربان است.(سوره بقره آیه 37). یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن خوانندگان این داستان قرآنی قرار بگیرد این که " درختی که حضرت آدم(ع) از نزدیک شدن به آن نهی شده بود چه بود"؟ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به این سوال اینگونه پاسخ گفته اند: